כיצד לנקות את הספה ולשמור על ניקיון ביתך

הרבה אנשים שואלים איך לנקות ספה. אין דרך אחת שעובדת לכולם אז הנה כמה קווים מנחים. אתה לא רוצה להשאיר כתמים על הספה שיעשו את זה יותר לא נוח ממה שזה כבר, אז תהיה מוכן להשקיע קצת זמן נוסף ואנרגיה כדי לקבל את זה ללא רבב שוב. קווים מנחים אלה יעזרו לך לנקות את הספה שלך.

הצעד הראשון להכנת הספה ללא רבב הוא לנקות אותה עם מגב או בד. אתה צריך לתכנן ניקוי עמוק של הספה שלך לפחות שש פעמים (אז תוסיף את זה לרשימות ניקוי האביב והסתיו שלך) בכל שנה. הקפד לבדוק את הוראות היצרנים בעת ביצוע הדבר. עליך גם לשאוב את הספה באופן קבוע אם יש לך חיות מחמד או ילדים הנוטים לשפוך משקאות ופירורים.

אתה יכול להשתמש במגני ויניל ברמה של רהיטים כדי להגן על הכריות שלך וכל חלקי מרקם אחרי שאתה מנקה אותם ביסודיות. מנקים מבוססי מים הם אפשרויות נהדרות לספות ללא רבב אבל לא לכתמים קבועים. בעוד מנקים מבוססי שמן יכולים לספק הגנה לטווח ארוך, הם יכולים להיות מבולגנים. יש גם מים או מנקים מבוססי שמן שמשתמשים גם בקיטור וגם במים כדי להסיר כתמים.

אם הספה שלך מלוכלכת בכבדות, הצעד הראשון הוא לוודא שהיא מיובשת לחלוטין. אתה יכול ליישם את הפתרון לאזור שנפגע ולהשאיר אותו לבד לילה. אתה יכול לשאוב את האזור הנגוע עם שואב אבק רטוב בבוקר. חזור על התהליך עד הריחות נעלמו. סודה לשתייה יבשה היא אלטרנטיבה לאלכוהול או אקונומיקה לריחות עמוקים; עם זאת, זה לוקח יותר זמן לעבוד.

לאחר ניקוי יסודי של האזור בעזרת תמיסה, מנקה אדים ובד ניקוי, תוכל להשתמש במברשת כדי לנקות אותו. מברשת ואקום היא כלי מעולה להסרת כתמי מזון או לכלוך מרהיטי עור או בד. האדים מתייבשים לגמרי ומיישמים לחץ על הבד או העור ומסירים חלקיקים מוטבעים ואדמה במהירות. אם אתה צורך יותר מדי זמן במברשת ואקום, אתה יכול גם לנסות להשתמש במברשת רכה, נקייה וספוגית על מגבת לחה כדי להשתחרר ולספוג את האדמה.

אפילו בטמפרטורות חמות יותר, יש בעלי בתים המעדיפים להשתמש בנחמים או ברפידות הגנה על ספותיהם. הדבר מגן על האזורים המלוכלכים מאלרגנים וקרדית האבק. המקום הנפוץ ביותר למצוא פירורים ושפכים הוא על הכריות. ניתן להסיר שפכים וסימני פירור על ידי כתם האזור עם מגבות נייר, ולאחר מכן באמצעות מגבת ללא שפשוף לנגב כל נוזל. חומץ יכול לשמש להסרת כתמים עמוקים כמו יין אדום, קפה ויין אדום. השתמש בבקבוק ספריי קטן כדי לדלל את החומץ וליישם אותו באזור הנגוע.

כאשר מחפשים איך לנקות ספה מסריחה המוכתמת ממזון או משקה נשפך, מוודאים שהאזור מיובש לחלוטין לפני שמיישמים מוצרי ניקוי. ייתכן שיהיה צורך גם לרכוש סט ספה חדש אם הבד הישן כבר ניזוק על ידי כתמים או נוזלים. חשוב לא להחיל יותר מדי פתרונות או חומרי ניקוי על הבד החדש. לפני שמנגבים תמיסה עודפת, תנו למוצרי הניקוי לחדור את סיבי הבד.

טיפ לטיפול בספות בד הוא לתת להם מקום נקי מדי פעם עם מגבת נקייה. בעת שטיפת אזורים מוכתמים, הימנע משימוש במוצרים מחוספסים. מגבת רכה ונקייה צריכה לעשות את העבודה. בצע את אותם הצעדים שהוזכרו לעיל בניקוי שאר החלקים. הסבלנות חיונית!